BOLD #2 – VISIVA

BOLD #2 – VISIVA

Stefano Castellani

VISIVA

Kan je me iets vertellen over je achtergrond? Je opleiding, je link met de eyewear industrie:
Ik verliet Toscane toen ik ongeveer 20 jaar was. Ik had verschillende banen en activiteiten, de leukste baan die ik toen had: 5 jaar lang in Mallorca in de lucht-fotografie business. Ik besloot toen op een gegeven moment om terug te gaan naar Toscane om talen en literatuur te studeren. Het was een geweldige keuze. Na 4 jaar voltooide ik mijn universitaire carrière en begon mijn eerste baan in de mode-industrie. Niet lang daarna, na mijn verhuizing in 2003, zette ik mijn eerste stappen in de brillen industrie als distributeur. Tegenwoordig distribueert mijn bedrijf in Italië een paar geselecteerde merken (William Morris Londen, Randolph USA, etc.) en produceer ik mijn eigen Italiaanse collectie.

Wat is het belangrijkste in je leven?
Mijn vrouw en mijn twee dochters. En op een ander niveau probeer ik mijn dagen voortdurend te voeden met nieuwe interesses en nieuwe “berekende” uitdagingen.

Kan je iets vertellen over je collectie?
Een van mijn klanten vond Visiva een “romantische” collectie. Ik denk dat dat een goede eenvoudige beschrijving is. Ik hou van elegant en glamoureuze vormen, verrijkt met vernieuwende, soms verrassende concepten. Wij combineren geavanceerd gekleurd acetaat met hout, edelstenen of zeer speciale metalen decoraties. Zoals voor de meeste brillen merken, is een van de grootste uitdagingen, het creëren en onderhouden van een duidelijk stilistisch pad. Dit is de reden waarom we ons vooral richten op product innovatie en identiteit.

Wat inspireert je het meest?
De natuur is zeker de koningin van de muzen: in onze metalen bruggen kun je een patroon zien dat doet herinneren aan bio-structuren. Ik heb me ook laten inspireren door Italiaans ambachtelijk erfgoed: de Florentijnse goudsmeden, Venetiaanse hout en ijzer smeders etc. Ons project is om een vleugje van deze prachtige wereld tot een innovatieve brillen collectie te brengen.

Wie is je grote voorbeeld en waarom?
Er zijn veel grote collecties om ons heen, maar ik moet zeggen dat Chrome Hearts de collectie is waarvan ik het meest onder de indruk ben, vooral door hun hoge niveau van vakmanschap. De stilistische talen van de twee collecties zijn zeer verschillend: Chome Hearts is “west coast – hard rock”, terwijl Visiva is “mediterraan-etnisch-elegant”.

Wat is het beste wat je ooit is overkomen?
Juni 2001: een toevallig gesprek in de metro met een briljant meisje, waarmee ik trouwde na een paar maanden (en ze maakt nog steeds mijn spaghetti!).

Wat wil je bereiken?
Om een uitstekend product te maken (..en te genieten van het proces). Visiva is de speeltuin geworden, waar we
onze ideeën kunnen uiten, het is een creatieve sportschool, het is iets wat
we gewoon graag doen.

 

Geschreven door Bianca Oppelaar in opdracht van Bold Optical Fair. Niets van deze website mag zonder toestemming van Bold Optical Fair worden gekopieerd of op een andere manier worden gebruikt. Bold Optical Fair kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele onjuistheden en/of typefouten.

About the Author

Leave a Reply

 
Translate »