BOLD #3 – iOLANi EYEWEAR

BOLD #3 – iOLANi EYEWEAR

Stephanie Hannemann & Maria Ding

iOLANi EYEWEAR

We hebben geen lange familietraditie in brillen, dus onze achtergrond is niet de zogenaamde ‘klassieke manier’ om te starten. Stephanie heeft ‘Product Design & Fashion’ gestudeerd. Zij is het creatieve brein en let op de product- en lifestyle-eigenschappen van onze brillen. Maria heeft juist een achtergrond in bedrijfskunde met een focus op marketing en public relations. Deze kennis combineren we met onze passie: de passie voor brillen, design en verfijnde sieraden. We hebben gemerkt dat de combinatie van sieraden en brillen uniek is, en tot nu toe nog niet zo bekend in de markt. Daarom willen we de ‘eyewearmarkt’ juist openbreken met onze hoge kwaliteit brillen en esthetische flair inzetten om trends te creëren. Dankzij onze achtergronden hebben we de ‘skills’ in huis die nodig zijn om een brillenmerk authentiek én succesvol te maken.

Wat kun je ons vertellen over jullie designs en collecties?
We houden van tijdloze, elegante en glamoureuze vormen. Soms verrijkt met verrassende kenmerken zoals onze brilkettingen. Bij iOLANi eyewear combineren we geavanceerde acetaat kleuren met expressieve sieraden. Maar zoals voor alle brillenmerken geldt: het is een van de grootste uitdagingen om een duidelijke visie te creëren. Daarom focussen we ons extra op duidelijke communicatie naar onze klanten en het stimuleren van positieve interactie tussen de retailers die onze brillen verkopen en onze klanten.

Wie of wat inspireert jullie het meest?
We worden het meest geïnspireerd door mensen. Mensen die zijn zoals jij en ik en tegelijkertijd ook compleet anders zijn dan eenieder van ons. We willen allemaal geliefd worden, we willen de wereld laten zien dat we méér kunnen zijn en we willen allemaal betekenis geven aan ons leven. En naast de gelijkenissen zijn we toch allemaal uniek.

Wie is jullie grote voorbeeld en waarom?
Er zijn zo ontzettend veel mooie mensen en succesverhalen om ons heen. Maar een van onze grootste voorbeelden op gebied van zaken doen is Steve Jobs. Steve bezat vele kwaliteiten die een goede ondernemer zou moeten hebben. Tegelijk moeten we niet vergeten dat hij ook een kort lontje had, een bepaalde vorm van luchtigheid en gebrek aan waardering voor andermans harde werk. Eigenschappen waar we zelf erg behoedzaam voor zijn!

Wat is momenteel het meest belangrijk in je leven?
Er zijn veel dingen die voor ons belangrijk zijn. Familie geeft ons bijvoorbeeld de motivatie om te komen waar we willen zijn, zij helpen ons om de juiste keuzes te maken in ons leven. Onze vrienden zijn ook erg belangrijk omdat we dankzij hen weten dat er altijd een schouder is om op te leunen als we steun nodig hebben. Maar het belangrijkste in ons leven is de passie die ons elke dag weer vooruitstuurt en die ons vormt als mens. Ons levensmotto is dan ook: het gaat er niet om wat je doet, het gaat er om wie je wordt!

Wat is het beste dat jullie ooit is overkomen?
Iedereen heeft die ene persoon. De persoon die bij je past als een soort wederhelft. Wij (Stephanie en Maria) hebben elkaar een aantal jaar geleden ontmoet in München. We voelden toen allebei dat we op gebied van zaken én privé de tweelingzus waren die we nooit hadden gehad, maar altijd hadden gewild. Onze ontmoeting was dan ook absoluut het beste dat ons de afgelopen paar jaar is overkomen.

Wat zou je nog willen bereiken?
We willen onze creativiteit en ideeën delen, hoge kwaliteit producten maken en vooral elke dag doen waar we van houden!

 

Geschreven door Bianca Oppelaar in opdracht van Bold Optical Fair. Niets van deze website mag zonder toestemming van Bold Optical Fair worden gekopieerd of op een andere manier worden gebruikt. Bold Optical Fair kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele onjuistheden en/of typefouten.

About the Author

Leave a Reply

 
Translate »