BOLD SUN #1 – MASUNAGA

BOLD SUN #1 – MASUNAGA

Yasunori Masunaga

MASUNAGA OPTICAL

Het Japanse merk MASUNAGA werd al in 1905 opgericht, vier generaties geleden. Directeur, hoofd van Sales en Marketing, hoofd van het designteam én achterkleinzoon Yasunori MASUNAGA vertelt: “Ons belangrijkste doel is om prachtige, tijdloze monturen te maken die van zeer hoge kwaliteit zijn. Het winnen van de Silmo d’Or was dan ook een zeer fijne erkenning.”

HANDGEMAAKTE KWALITEIT
“Onze fabriek is de enige fabriek in Japan die alle processen in huis heeft – van het verwerken van de grondstof tot productie en afwerking van het eindproduct”. Doordat we de totale productie beheersen bewaken we de kwaliteit van onze producten en geeft het ons de mogelijkheid om unieke designs en combinaties te creëren.”Wat het merk daarin extra bijzonder maakt is dat ieder MASUNAGA-montuur handgemaakt wordt in meer dan 200 stappen, gebaseerd op meer dan 100 jaar ervaring”.

VIERDE GENERATIE
Hoe het is om de vierde generatie te zijn? “Het is zowel een privilege als een uitdaging. Ik voel me zeer vereerd om onderdeel te zijn van MASUNAGA Optical en ik hou van de uitdaging om te voldoen aan de verwachtingen van mijn voorgangers. Mijn vader is hierin mijn inspiratiebron. Hij leert me het vak en begeleidt me in mijn werk en mijn leven. Dankzij hem heb ik de kennis, ervaring en vaardigheden om de prachtige monturen te maken met MASUNAGA-kwaliteit.”

ZELFVERTROUWEN
De door de Japanse modeontwerper Kenzo Takada ontworpen monturen zijn bestemd voor iedereen die van goed gemaakte producten houdt. “Het gaat verder dan mode – we hopen dat de dragers van onze monturen zich mooi voelen, dat de door hen uitgekozen bril ze meer zelfvertrouwen geeft. Ik vergelijk het een beetje met hoe de Japanse cultuur en traditie mij het zelfvertrouwen geven om obstakels in mijn werk en in de optiekwereld te overwinnen.”

SILMO D’OR
“We proberen onszelf steeds uit te dagen om interessante producten te maken met de best mogelijke kwaliteit. We zijn dan ook enorm trots dat we het eerste Japanse merk zijn dat in 2013 – en zelfs drie keer op een rij – de Silmo d’Or hebben gewonnen met monturen gemaakt van o.a. hoogwaardig titanium en 18k goud. De award gaf internationale bekendheid aan ons merk, het versterkte onze relatie met onze dealers en klanten en het gaf ons de mogelijkheid met nieuwe klanten in contact te komen in nieuwe markten.”

EUROPA
Iedere markt is anders – de Europese markt verschilt van de Aziatische, die weer verschilt van de Amerikaanse markt. Hoe wil MASUNAGA Optical de Europese markt betreden? “We zullen gewoon moeten kijken, bestuderen en leren hoe de Europese markt reageert op ons aanbod. Europa heeft vele culturen waardoor we extra veel met onze klanten in gesprek gaan om van hen te leren, zoals tijdens de Bold Sun Edition in Nijkerk. Mijn ambitie is om in de komende vijf tot tien jaar de eerste MASUNAGA-winkel in Europa te openen.”

Cristiano RONALDO
“Wereldwijd hopen wij met ons brede aanbod van designs en materialen allerlei soorten mensen aan te spreken – van filmsterren tot politici, zakenlieden tot studenten en jonge kinderen tot ouderen. Zien dat Cristiano Ronaldo tijdens de World Cup arriveerde met een van onze zonnebrillen op was voor mij en ons merk een hele mooie kers op de taart.”

 

Geschreven door Bianca Oppelaar in opdracht van Bold Optical Fair. Niets van deze website mag zonder toestemming van Bold Optical Fair worden gekopieerd of op een andere manier worden gebruikt. Bold Optical Fair kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele onjuistheden en/of typefouten.

About the Author

Leave a Reply

 
Translate »