MINADI

MINADI
MINADI_1609_F_DIN4
MINADI_0812_F_DIN4

Minadi Occhiali GmbH & Co KG

Mail: info@minadi.com
Telefoon: +49 89 45709360
Website: www.minadi.com/konzept

Op Bold verkrijgbaar voor de volgende landen:
Wereldwijd.

MINADI heeft geen vertegenwoordigers. We doen goederen op consignatie – voor brillen van hoge kwaliteit. Dat betekent dat we beurzen zoals BOLD gebruiken om partnerschappen aan te gaan met opticiens. Vervolgens voorzien we onze partners van een MINADI-bord (30 brillen die ze kunnen selecteren), geheel vrij van kosten. Elke 60 dagen vragen we om een verkoopoverzicht en factureren we alleen die brillen die daadwerkelijk aan eindgebruikers zijn verkocht. Dat betekent dat de MINADI-inventaris van de opticien niet vooraf hoeft te worden betaald. In plaats daarvan koopt de opticien de brillen van ons op het moment dat hij ze aan zijn klanten verkoopt. En alleen die brillen. Elke bril die niet wordt verkocht aan eindgebruikers blijft ons eigendom en wordt niet gefactureerd. MINADI-partners kunnen naar eigen inzicht elk ander model en/of kleur op onze homepage gratis aanvragen (geen verzendkosten) en elk model terugsturen die ze misschien niet meer leuk vinden. Dit betekent dat, hoewel een opticien “maar” 30 MINADI-modellen in zijn winkel heeft, hij wel toegang heeft tot de volledige collectie (momenteel ongeveer 150 modellen) die op onze homepage wordt getoond, opnieuw gratis. We beginnen trouwens met een bord van 30 brillen, maar de bord-grootte kan worden verhoogd volgens de wensen van de opticien. MINADI is niet beschikbaar op internet maar is alleen verkrijgbaar bij optiek winkels. Wij verkopen niet aan eindgebruikers, alleen aan opticiens.

MINADI biedt de volgende producten:
• Acetaat brillen
• Acetaat brillen met houten inlays (op de veren)
• Roestvrij stalen brillen
• Titanium brillen
• Zonnebrillen

Verschillende voordelen komen voort uit het perspectief van de opticien:
• Brillen hoeven niet vooraf te worden gekocht en betaald.
• Geen verzendkosten (zoals echt geen verzendkosten, niet voor het aanvullen van voorraad, niet voor reserveonderdelen, niet voor marketingmateriaal zoals banners, showcards, d.w.z. nooit)
• Aangezien MINADI niet beschikbaar is op het internet, is de verkoopprijs ondoorzichtig, d.w.z. het is aan de opticien voor welke prijs MINADI op de markt wordt gebracht.
• Elke bril die niet wordt verkocht, kan worden geretourneerd (of worden geruild voor een ander model / kleur)
◦ Dat betekent dat er geen “winkeldochters” zijn die de opticiens uiteindelijk moeten afschrijven en weggooien
▪ Dit verhoogt de winstgevendheid van de opticien omdat hij alleen betaalt voor de verkochte brillen (en niet voor brillen die uiteindelijk worden weggegooid)
▪ Dit geeft de opticien de flexibiliteit om nieuwe stijlen / kleuren uit te proberen zonder het verkooprisico te belasten. Wij nemen de verantwoordelijkheid voor onze collectie en dekken uw “verkooprisico” af. Als een bepaald model niet verkoopt, kunt u het gewoon retourneren.

We hebben enkele Nederlandse klanten die MINADI bij OPTI hebben leren kennen, het concept werkt heel goed in Nederland. Aangezien MINADI in Nederland nog niet bekend is, kunnen opticiens MINADI op de markt brengen als een uniek designermerk, iets speciaals dat niet iedereen draagt (zoals bekende merken). De kwaliteit is state-of-the-art, elke bril wordt geleverd met een handgemaakte etui.

Translate »