Bold Interview

BOLD #7 – Nobika Eyewear

ANDREA POSTIZZ Nobika Eyewear Hij groeide op tussen de monturen, leerde hoe je een ‘goed’ product herkent en geeft een Japanse twist aan zijn Italiaanse creativiteit. Creative director en CEO Andrea Postizzi vertelt over het ontstaan van NOBìKA Eyewear: Japanse excellentie “Het merk NOBìKA kwam tot leven omdat ik échte kwaliteit aan de optiekmarkt wilde…

BOLD #7 – THE EYEWEAR FORUM

MAARTEN WEIDEMA THE EYEWEAR FORUM Hij bereikt 321.000 opticiens, ontwerpt al 20 jaar unieke monturen en maakt iedere ochtend een strandwandeling met zijn hond Max. Hij volgt de trends en wil er vooral juist níet bij horen. Maarten Weidema – International Optical Personality of the Year – vertelt: Platform voor onafhankelijke merken “Persoonlijk heb ik…

BOLD #7 – CHARMOSSAS

CARLA ISABEL PIRES Charmossas De jonge Portugese ontwerpster had al vier jaar met succes brillen ontworpen voor een bekend Spaans merk. In 2013, op een strand aan de Mediterraanse zee besloot ze haar eigen merk te starten. Carla Pires vertelt: EEN DROOM DIE UITKOMT “Het was een dag met een heldere, wolkenvrije hemel. Ik stond…

BOLD #7 – VANESSA & MEHDI

VANESSA DI GIOVANNI & MEHDI GAURAT VANESSA & MEHDI Ze werken samen én zijn samen: Eyewear designers Vanessa Di Giovanni en Mehdi Gaurat. Ze brachten in 2007 hun merk Vanessa & Mehdi op de markt en staan nu klaar met hun tweede concept: VM L’Atelier. Mehdi vertelt waarom ze besloten een nieuw merk te starten:…

Bold #6 – Brevno Eyewear

FEDOR SMIRNOV & ARTEM KOROVIN BREVNO EYEWEAR Ze hadden geen ervaring in de optiek en Rusland is niet de makkelijkste markt om in te starten. Tóch begonnen Fedor en Artem een brillenmerk in hun eigen land: BREVNO Eyewear. Fedor Smirnov vertelt: “Zoals ze in het Engels zeggen ‘the odds were against us’. Maar we gingen…

Bold #6 – Rolf Spectacles

CHRISTIAN WOLF ROLF SPECTACLES Sinds 2009 won ROLF Spectacles uit Tirol al meer dan 50 prijzen met zijn handgemaakte houten, stenen, hoornen en sinds kort ook titanium monturen. Marketing manager en oprichter Christian Wolf vertelt over het belang van design en innovatie voor zijn merk. MELKMACHINE “ROLF startte in 2007 als een project in een…

Bold #6 – Pierre Eyewear

PIERRE CARIVEN PIERRE EYEWEAR De modellen van Pierre Eyewear zijn elegant en simpel maar toch opvallend en anders. Zijn oproep aan opticiens is dan ook om vooral plezier te hebben met klanten en af en toe eens voor de gewaagde – meer ‘bolde’ – keuze te gaan. Pierre vertelt over lol, het belang van goede…

BOLD SUN #1 – MASUNAGA

Yasunori Masunaga MASUNAGA OPTICAL Het Japanse merk MASUNAGA werd al in 1905 opgericht, vier generaties geleden. Directeur, hoofd van Sales en Marketing, hoofd van het designteam én achterkleinzoon Yasunori MASUNAGA vertelt: “Ons belangrijkste doel is om prachtige, tijdloze monturen te maken die van zeer hoge kwaliteit zijn. Het winnen van de Silmo d’Or was dan…

BOLD SUN #1 – LAURENCE D’ARI

LAURENCE BOURGUIGNON LAURENCE D’ARI Het begon met een passie voor het verzamelen van zonnebrillen en de wens om zelf een charismatische zonnebril te creëren. Sinds 2017 heeft ze haar eigen merk met tijdloze en elegante modellen. Laurence Bourguignon licht toe: “Met een zonnebril kun je echt een statement maken”. Laurence: Identiteit “Het is natuurlijk best…

BOLD #5 – Bold Sun Edition!

MAANDAG 5 NOVEMBER 2018 Bold Sun Edition #1 Na de Bold Optical Fair vindt op maandag 5 november de eerste Bold Sun Edition plaats in Nijkerk. Mede-organisator Walter van Waas: “We hoorden vorig jaar van veel opticiens dat ze het jammer vonden dat de zonnebrillenbeurs niet door ging en of het niet wat voor ons…

BOLD #5 – GOUVERNEUR

TIJDLOOS KLASSIEKE MEESTERWERKEN Gouverneur Ieder brillenmerk heeft uiteraard zijn eigen specialiteit en verhaal. In het geval van de klassieke monturen van Gouverneur is dit verhaal al 140 jaar oud en heeft het in combinatie met het bijbehorende vakmanschap zelfs de prestigieuze ‘Entreprise du Patrimoine Vivant-award’ opgeleverd. ORIGINELE MACHINES De Gouverneur Audigier fabriek is een van…

BOLD #5 – Suzy Glam

ETIENNE FREDERIKS & SUSANNE KLEMM Suzy Glam Suzy Glam hanteert een unieke manier van ontwerpen: de brillen worden direct in het materiaal gevormd. Geen technische poespas maar Dutch design gecombineerd met Europees vakmanschap. Dit geeft hen het unieke driedimensionale karakter waar zij internationaal om bekend staan. Etienne Frederiks; opticien, voormalig product manager, inkoper én agent…

Bold #5 – HELDEN OPTICAL

JOEY DIEKMAN HELDEN OPTICAL Het merk bestaat ‘pas’ een jaar maar maakt al enorme sprongen met vier kleurenlijnen die zowel tijdloos, puur als no-nonsense zijn. Oprichter, ontwikkelaar én verkoper Joey Diekman vertelt over zijn merk helden en zijn eigen helden. ZO OUDERS ZO ZOON “Voordat ik in de optiekwereld belandde had ik al wat ervaring…

BOLD #4 – COLIBRIS

WOLFGANG RECKZEH EN FAMILIE ColibriS Eyewear Wolfgang Reckzeh is een meester-opticien die al jarenlang met passie werkt om goed passende monturen voor zijn klanten te vinden. Na het voltooien van zijn master opticien-opleiding start hij in 1990 zijn eigen brillenwinkel ‘Colibri’, samengesteld uit de Duitse woorden ‘Contactlinse & Brille’. Inmiddels werken hier 30 personen met…

BOLD #4 – GAMINE EYEWEAR

SERGEI ZUBKOUSKI GAMINE EYEWEAR In 2015 startten 3 enthousiaste creatieven in New York het nieuwe prêt-à-couture merk Gamine. Sergei Zubkouski, onderdeel van het multi-getalenteerde trio met zelf een lange achtergrond in de kunst-scene van New York, vertelt meer over het ontstaan van dit unieke merk. Creatieve wereldburgers op zoek naar uitdaging “We zijn een team…

BOLD #3 – GABE EYEWEAR

Ralf kropf, Gabriel Kirschner, Simon Klein en Mike Milkowski GABE EYEWEAR Kunnen jullie wat meer vertellen over jullie achtergrond, zoals jullie opleiding en de link met de brillen-industrie? We hebben alle vier een andere zakelijke achtergrond. Omdat we al erg lang hechte vrienden zijn hebben we elkaar zien groeien in onze individuele carrières. Ralf was…

BOLD #3 – iOLANi EYEWEAR

Stephanie Hannemann & Maria Ding iOLANi EYEWEAR We hebben geen lange familietraditie in brillen, dus onze achtergrond is niet de zogenaamde ‘klassieke manier’ om te starten. Stephanie heeft ‘Product Design & Fashion’ gestudeerd. Zij is het creatieve brein en let op de product- en lifestyle-eigenschappen van onze brillen. Maria heeft juist een achtergrond in bedrijfskunde…

BOLD #2 – VISIVA

Stefano Castellani VISIVA Kan je me iets vertellen over je achtergrond? Je opleiding, je link met de eyewear industrie: Ik verliet Toscane toen ik ongeveer 20 jaar was. Ik had verschillende banen en activiteiten, de leukste baan die ik toen had: 5 jaar lang in Mallorca in de lucht-fotografie business. Ik besloot toen op een…

BOLD #2 – FAKBYFAK

Alex Melnikov FAKBYFAK Kun je me iets vertellen over je achtergrond? Je opleiding, je link met de brillen industrie? Ik ben afgestudeerd in Sociale Wetenschappen en Management. Mijn partner Roman is een expert op het gebied van Bouwkunde. Onze opleidingen staan ver weg van mode en design. Na mijn afstuderen heb ik jaren gewerkt als…

Bold #1 – Say-Oh!

Christopher Esposito Say-oh! Kun je me iets vertellen over je achtergrond? Tot voor kort had ik geen band met de brillen-industrie. Toen ik jong was had ik een bijbaantje naast school en deed timmerwerk. Zelf iets creëren voor de eerste keer werd een openbaring en dat veranderde me voor altijd. Ik studeerde chemische technologie aan…

Translate »