Wissing

Wissing

Wissing

WISSING Brillenmanufaktur

Marcel Lauer
Mail: wissing@wwol.de
Telefoon: +49 6251 8548980
Website: www.wissing.eu

Sinds 1953 produceren wij op maat gemaakte monturen van celluloseacetaat, in alle gewenste vormen, tinten, speciale kleuren en maten. Wij hechten veel belang aan de kwaliteit van onze producten, de knowhow en de traditie van het vakmanschap…

Schermafbeelding-2021-06-06-om-21.41.59
i
LIGHTBIRD

LIGHTBIRD

LIGHTBIRD

CALLAI EYEWEAR

Lambert van Druenen 
Mail: info@callaieyewear.nl
Telefoon: +31(0)621556890
Website: www.lightbird.it

LIGHTBIRD eyewear – Italian Light Thinking

LightBird is het merk dat met passie combineert eenvoud, innovatie, kleur en exclusiviteit in een product dat volledig in Italië wordt gemaakt.

OLB045C075_-OLB055C079
LIGHTBIRD_FLOWER_LB020_C062-1920x1080
LIGHTBIRD23868_pp
OtrO Eyewear

OtrO Eyewear

Otro Eyewear

Otro Eyewear

Érida Schaefer
Mail: otroeyewear@gmail.com
Website: www.otro.com.br

OtrO Eyewear is een Braziliaans merk van handgemaakte brillen gecreëerd door de ontwerper en kunstenaar Érida Schaefer. Het woord “OtrO” komt uit het Spaans en betekent “ander”. De brillen zijn zo exclusief en anders dat je er nog een wilt!

Elk stuk en ontwerp wordt ontwikkeld en vervaardigd in de beste kwaliteit. De brillen worden van het begin tot het einde van het proces met de hand gemaakt, met gebruikmaking van het beste Italiaanse acetaat en Carl Zeiss zonneglazen. Elke collectie wordt genummerd en op kleine schaal opgenomen, zodat de exclusiviteits­standaard behouden blijft. Alle prints zijn exclusief, met de hand geschilderd, gedigitaliseerd op een speciale stof en nog tijdens het fabricageproces in het acetaat aan­gebracht.

Ik ben Érida Schaefer, ontwerpster, 57 jaar oud, uit Florianópolis SC Brazilië. Ik ben afgestudeerd in Visuele Kunsten aan de Staatsuniversiteit van Santa Catarina in 1988. Het merk is ontstaan uit mijn oude passie voor brillen, ­gecombineerd met de wens om kleurrijke monturen te hebben voor exclusieve prints. In 2018 toonde ik mijn collectie op de New York Fashion Week en daarna kwam de uitnodiging om de brillen tentoon te stellen in winkels en kunstgalerijen in NY. En mijn brillen gaan de hele wereld over …!

Bezoek OtrO Eyewear in de BRUT locatie.

4e08b6bb-aeaa-47b7-870f-47c3b03f3f09
IMG_0350
27 Degrees

27 Degrees

27 Degrees
fanitamendes_OK

27 DEGREES

Mail: info@apticabs.com
Telefoon: +34 931 760 053
Website: www.instagram.com/27degrees_eyewear/

Over ons…
We hebben in de loop der jaren veel creatieve dingen gedaan, maar als bedrijf hebben we het gevoel dat we niet ver genoeg gaan, de grenzen moeten steeds weer worden verlegd en opnieuw worden opgebouwd en we streven naar meer en meer… Voorbij het comfort betekent terrein breken dat al gebroken is, obstakels en barrières overwinnen en een sprong in het onbekende durven wagen, op zoek naar een eigen identiteit, nieuwe spelregels die nog moeten worden gedefinieerd.

Hulde aan generatie Y
Het leven is een voortdurende evolutie. Zij die een verandering in de wereld willen teweegbrengen, doen dat uiteindelijk ook. Wie wacht tot er iets gebeurt, blijft altijd achter. Dat is niet het geval met de meerderheid van de Generatie Y.

Generatie Y neemt nu al het initiatief, verandering zal gebeuren, en ze zijn misschien onvolwassen of ongeëngageerd, maar ze zijn altijd in voor een gevecht.
Zij hebben het gevoel dat hun mening over sociale en politieke kwesties door de huidige samenleving wordt genegeerd. Zij hebben het gevoel dat zij geen stem hebben in de besluitvorming over de vraagstukken die zullen bepalen hoe de toekomst van hun land en hun samenleving eruit zal zien. Dit verschijnsel doet zich over de hele wereld voor. Vooral leden van de Y-generatie stellen ter discussie hoe oudere generaties denken en hoe weinig respect zij hebben voor hun standpunten. Er is een reële behoefte aan vertegenwoordiging, aan dat deze generatie wordt gehoord en gerespecteerd.

27 DEGREES is een urban eyewear-merk dat geboren is om zich bij de jongere generatie aan te sluiten, doelbewust ontworpen om bij deze jonge mensen te passen die hun eigen stijl bepalen. Het heeft een vooruitziende blik op actuele kwesties en is niet bang voor controverse. Het wil onderscheidend en inspirerend zijn.

Onze missie is om het gesprek met de jongere generatie te inspireren, om een verschil te maken. Als merk streven we er bij 27 DEGREES naar om onze jonge consumenten tevreden te stellen met modieuze producten en baanbrekend design tegen een betaalbare prijs. Merkwaarden: hoge kwaliteit, gedurfd, innovatief, ethisch, vooruitstrevend.

8658-IMG-Dorso-Display_2009
0388-Poster-200x200-27Degrees_2001
Jisco

Jisco

Jisco
Bild2
Portfolio Jisco 2

Jisco Eyewear SL

Mail: info@jiscoeyewear.com
Telefoon: +34 931 760 053
Website: www.jiscostyle.com

Over Jisco en onze Med Style
Jisco is een wereldwijd merk voor brilmonturen en zonnebrillen, evenals lederen tassen van hoge kwaliteit. Gevestigd naast de Middellandse Zee, laten we ons inspireren door haar landschappen en helderheid. In samenwerking met de grootste acetaat bedrijven creëren we unieke kleurencombinaties en exclusieve ontwerpen, gemaakt door en voor JISCO, die de identiteit en persoonlijkheid versterken van degenen die onze brillen dragen. Wij zijn mediterraans. Wij houden van de natuur, hebben haar nodig en voelen haar aan. Wij inspireren mensen om de natuur te verkennen en ervan te genieten en stellen hen in staat om gezond, creatief en verantwoordelijk te zijn door middel van een kwaliteitsproduct, gemaakt vanuit verantwoordelijkheid met het milieu en ontworpen om comfort te bieden.

Bij JISCO ontwerpen we elk model denkend aan ons ecologisch geweten en de wil om ons bedrijf te leiden naar een meer milieuvriendelijke aanpak, om met ons werk bij te dragen aan de bescherming van het milieu en om zorg te dragen voor de planeet waarop we allemaal leven. Ons doel is dat onze processen, materialen en producten steeds duurzamer worden. Wij hebben directe controle over het productieproces, volgen alle fasen nauwgezet op en zorgen ervoor dat elk stuk aan onze kwaliteitseisen voldoet. Onvolmaakt mooi en uniek, zo zijn al onze brillen, het resultaat van het manuele proces van polijsten en afwerken, de laatste fase voor ze op de markt worden gebracht.

Van acetaat naar bio-acetaat
Beetje bij beetje voegen we nieuwe modellen toe die geproduceerd zijn met grondstoffen van hernieuwbare bronnen zoals bio-acetaat, een 100% natuurlijk materiaal aangezien het afkomstig is van cellulose en 100% biologisch afbreekbaar is. Ook al is het acetaat dat in onze collectie wordt gebruikt voor 99% natuurlijk, toch is 1% afkomstig van aardolie. Dit nieuwe bio acetaat, ontwikkeld door Mazzuchelly, is 100% natuurlijk. Waardoor het mogelijk is dat het acetaat 100% uit natuurlijke bronnen komt, maar ook dat het 100% biologisch afbreekbaar is.

Titanium en acetaat
Opvallend in de collectie van Jisco zijn de brillen die verschillende materialen combineren zoals titanium met acetaat. Deze ontwerpen zijn echt speciaal door hun kleurrijk spel, hun rondingen in de monturen of het spel van delicate details met transparanties.

Ultralicht en zuiver titanium
Het ultralichte titanium van Japanse oorsprong is de nieuwste aanwinst in onze collectie. Dankzij zijn hoge zuiverheid en hoge dichtheid bereiken we ontwerpen met een grotere sterkte en duurzaamheid en een geringere dikte. Samengesteld uit 100% titanium modellen, is Pure Titanium het kroonjuweel van deze reeks, waarbij de maximale expressie van lichtheid en comfort wordt bereikt. Door middel van IP-plating, een complex en geavanceerd proces van het aanbrengen van kleur op titanium, bereiken we een hoge stabiliteit in het behoud van helderheid en kleur in de tijd, evenals een volledig hypoallergene barrière die ervoor zorgt dat het materiaal constant in contact kan zijn met de huid.

IK DRAAG DE NATUUR, IK DRAAG JISCO.

Bild-1
Bild3
Frame & I by Sfered

Frame & I by Sfered

Frame & I by Sfered
frametric-HQ
Frame & I - Basis Portfolio

Frame & I by Sfered

Gert Veth
Mail: gert@sfered.nl
Telefoon: +316-42214962
Website: www.sfered.nl

“Wat is er nou leuker dan helemaal zelf de looks van een nieuwe bril kunnen bepalen, samen met je klant?”

Wij vinden dat dit voor iedere opticien mogelijk moet zijn; een gepersonaliseerde bril waarbij stijl, vorm en kleur perfect zijn te matchen met het karakter van de drager. Creëer unieke brillen met de gebruiksvriendelijke Frametric software van Sfered.

Maak een 3d scan van de klant en kies samen een montuurvorm uit de Frame & I private label collectie. Met onze slimme software is ieder onderdeel van het montuur eenvoudig aanpasbaar en heeft elke bril automatisch de juiste pasvorm.

De Frame & I serie bevat naast 3d geprinte brillen nu ook een door Caarls Eyewear geproduceerde acetaat collectie. Elke acetaat bril wordt op ambachtelijke wijze in Nederland gemaakt met de nieuwste technieken, de beste materialen en de mooiste kleuren.

Creëer je bril zoals jij het wil!

trommelen-LQ
panto-LQ
Gold & Wood

Gold & Wood

Gold & Wood
Marquise

Gold & Wood

Het merk Gold & Wood is gebaseerd op een onschatbare rijkdom die het onderscheidt van al zijn concurrenten en een groot verzet vormt tegen massale industrialisatie: het vakmanschap. Met een erfenis die moeilijk te kopiëren is, hebben we een manier om betekenis te geven aan hun aankopen, emoties en merkwaarden en die de mens van nature in het hart van hun redenering plaatsen. Door het werk van onze meesterkunstenaars te belichten, benadrukken we de knowhow van onze fabriek en de unieke eigenschappen van elk van onze brillen. Onze klanten worden uitgenodigd om het hart van ons Huis te betreden, om de meest intieme geheimen van onze werkplaatsen te doorgronden. We bieden u de mogelijkheid om te genieten van een unieke ervaring door verbinding te maken met ons merk en zijn spelers.

Identiteit
Gold & Wood, een Huis van Uitzondering dat zijn eigenheid cultiveert en de traditie verpersoonlijkt, erfgoed en innovatie, authenticiteit en creativiteit. In 1995 creëerde Maurice Léonard, onze oprichter en muze, Gold & Wood en richtte hij zijn handgemaakte fabriek op in een kleine magische stad genaamd Hosingen, gelegen in Luxemburg. De eerste missie van Gold & Wood is het leveren van luxueuze en hoogwaardige brillen en sieraden. De Gold & Wood Master ambachtslieden cultiveren de perfectie van dit concept met behulp van de strikte regels van luxe vakmanschap. Ze blinken uit in het maken van uitzonderingsobjecten, ontworpen met de zeldzaamste edele materialen. Gold & Wood modelleert objecten van verlangen, altijd doordrenkt van een unieke knowhow.

Waarden
Onze waarden zijn gebaseerd op emoties en niet op behoeften. Authenticiteit, tijdloosheid, singulariteit en vakmanschap definiëren Gold & Wood volledig. De liefde voor het product, het respect voor de creatie, de authenticiteit, het gevoel voor detail dat de kwaliteit bewaart, hebben altijd onze keuzes georiënteerd. We cultiveren onze uitmuntendheid door ons te concentreren op creativiteit en innovatie, waarbij we ons onderscheiden van onze concurrenten. De klant vormt de kern van onze ontwikkelingsstrategie en we willen een unieke zintuiglijke ervaring bieden. Ons onderscheid: emotioneel kopen transformeren in een singuliere zintuiglijke ervaring. Onze luxe: emoties overbrengen, plezier en dromen schenken. Ons credo: herinterpretatie met zintuiglijke bewustzijn, de codes van elegantie en tijdloosheid. Geef prioriteit aan de overtuiging van ambachtslieden en innovatief ontwerp.

Knowhow
Bij Gold & Wood begint alles met een tekening … Dan komt de zorgvuldige selectie van houtsoorten, volgens hun adel, hun zeldzaamheid en de emotie die ze inspireren. De verschillende houtfineermaterialen zijn gevormd en subtiel geplateerd op dunne aluminium strips. In het hart van de werkplaats, een echt laboratorium van creatie en innovatie, geraffineerde precisie gemaakt met de hand, bestendigt een knowhow die onze meesterdeskundigen al decennialang hebben doorgegeven. Van de schets tot het uiteindelijke montuur, zullen tientallen technische stappen elkaar opvolgen om onze bril tot leven te wekken. Tijd is een belangrijk ingrediënt in de vergelijking van de fabriek, een creatie die onze vakmensen langer dan 6 maanden kan mobiliseren. Gold & Wood, een referentie op het gebied van innovatie en vakmanschap, die zijn identiteit en DNA behoudt en zichzelf voortdurend opnieuw uitvindt.

Erfgoed
Onze brillen weerspiegelen een sterke persoonlijkheid en een authentieke singulariteit. Zeldzame houtsoorten: wij zijn de enigen op de markt die een diversiteit van 12 verschillende kostbare houtsoorten aanbieden. Met de hand geschilderde natuurlijke zijde: ons erfgoed van bijna 25 jaar in de kunst van zijde ingebed in het hart van houtfineer. Koolstofvezel: we hebben de exclusieve controle verworven over de integratie van koolstofvezel in het hart van onze brilmonturen. Waterbuffelhoorn: we werken met massief hoorn met unieke kleuren en patronen, elke bril is anders. Puur goud en diamanten: we maken brillen van absolute uitmuntendheid volgens de regels van de juwelen industrie.

Carla
Eris
Gold and Wood - Portfolio
Proof Eyewear

Proof Eyewear

Proof Eyewear
Schermafbeelding-2017-08-31-om-19.50.52
IMG_1901

Proof Eyewear

Eelco de Vries
Mail: info@iwantproof.nl
Telefoon: +31 (0)6 52 30 80 38
Website: www.iwantproof.nl

Proof is opgericht in 2010 door drie broers in Idaho, maar de geschiedenis gaat terug tot 1954 toen hun grootvader Bud Dame een houtzagerij begon. De drie broers groeide in het familiebedrijf op en waren altijd actief in het buiten leven in Idaho. Het idee om het merk te starten kwam in 2010 toen oprichter Brooks Dame een ski stok uit Bamboe ontworpen had in zijn garage. Het idee bleek een fiasco, maar de basis was gelegd en dit was de geboorte van het merk Proof.

Het jaar daaropvolgend met het idee om een consumenten product te maken van Hout zagen de eerste prototypes van zonnebrillen het licht. Met een gewone baan overdag wist Brooks Dame het merk op te bouwen vanuit zijn garage met niks meer dan een laptop en een rek met zonnebrillen. Tanner Dame en Taylor Dame gingen met de zonnebrillen naar hun eerste beurs, een dag nadat de website gepubliceerd was, de reacties waren overweldigend en overtroffen alle verwachtingen.

Sindsdien is het bedrijf in korte tijd uitgegroeid van een idee in een garage ergens in Idaho tot een wereld onderneming. Proof heeft deze groei weten voort te zetten mede dankzij de vraag naar duurzame producten en blijft tot op de dag van vandaag de Pionier in duurzame brillen.

Proof heeft de opvatting dat elk mens een wereldburger is en heeft zich ook voorgenomen om goed te doen over de hele wereld. Het vogellogo vertegenwoordigt de filosofie “Iedereen heeft vleugels om te vliegen, sommigen hebben alleen wat hulp nodig” De inspanningen om anderen te willen helpen hebben mensen zowel lokaal als wereldwijd positief beïnvloed.

Tegenwoordig is het hoofdkwartier van Proof gevestigd in Boise Idaho in de Verenigde Staten, Recentelijk is er een Flagship Store gerealiseerd en heeft Proof in meer dan twintig landen in de wereld een verkoop punt. Proof verlegt continu de grenzen in het produceren van duurzame consumenten producten.

De producten zijn allen vervaardigt uit duurzame materialen waaronder FSC – Gecertificeerd hout, cotton-based acetate, en oude skateboard decks. De drie principes van Proof zijn dan ook :  Heritage, Sustainability, and Giving Back

EYES2BE – GLASKLAR

EYES2BE – GLASKLAR

EYES2BE - GLASKLAR
IMG-20170816-WA0003
Logo-Eyes2Be-met-de-3-i

EYES2BE - GLASKLAR

Gerard Daudey
Mail: info@eyes2be.nl
Telefoon: +3 (0)15 22 45 21 03
Website: www.eyes2be.nl

GLASKLAR “het origineel”

GLASKLAR, de bedenker van het unieke brillen reinigings-concept, heeft met het unieke navulsysteem en de kleurig brillenspray flesjes ervoor gezorgd dat de vak opticien op een professionele wijze brillen-onderhoudszorg kan bieden aan zijn klant. De waardevolle glazen van de klant, krijgen de onderhoud die ze verdienen. De GLASKLAR brillenspray, gemaakt van natuurlijke ingediende, zorgt ervoor dat de brillenglazen briljant schoon worden en in een perfecte conditie blijven.

GLASKLAR heeft zich in 5 jaar tijd ontwikkeld tot de meest innovatieve brillenspray leverancier in de wereld. Het unieke brillen reinigings-concept heeft ervoor gezorgd dat meer dan 2500 opticiens, op eenvoudige wijze klantenloyaliteit en klantentrouw hebben gegenereerd, en tevens milieu bewust ondernemen.

“Hoe simpel en effectieve kan marketing zijn”.

Bezoek de EYES2BE – GLASKLAR stand op de Bold fair en de Centrop fair, en proost met ons op het 5 jarig jubileum, en laat u informeren over het GLASKLAR concept en de nieuwste ontwikkelingen in het GLASKLAR assortiment.

LensOnline

LensOnline

LensOnline
LO_Bold_400x600_2
LO_Bold_400x600_1

LensOnline

Eigenaar
Raf Mastbooms
Mail: info@lensonline.nl
Telefoon: +31 (0)85 487 43 00
Website: www.lensonline.nl

LensOnline is de grootste en meest bekende contactlenzensite in de BENELUX én de enige die samenwerkt met ondertussen bijna 100 contactlensspecialisten. Zo worden de voordelen van internetprijzen gecombineerd met perfecte service, oogcontroles, afhaal- en verzendmogelijkheden en landelijke en regionale marketingacties.

Sinds de start van het netwerk met opticiens in 2008 is LensOnline uitgegroeid tot absolute nummer 1 in BENELUX met ruim 180.000 klanten waarvan 70% zeer regelmatig aankoopt. De omzet van LensOnline wordt ondertussen al voor meer dan 70% gerealiseerd via de partner-opticiens. De gemiddelde partner-opticien realiseerde ondertussen minstens een verdubbeling van zijn omzet. Een sterke relatie met de leveranciers zorgt voor scherpe prijzen en voor een sterk en zeer uitgebreid eigen merk, EyeDefinition.

De samenwerking tussen contactlensspecialisten en LensOnline is zo vruchtbaar dat dit ondertussen leidde tot een marktaandeel van bijna 20% in België en sterk groeiend in Nederland.

ENKELE FEITEN OVER LENSONLINE
– Ruim 180.000 klanten
– Bijna 100 partners in Benelux
– Scherpe internetprijzen
– Zeer hoge naamsbekendheid
– Breed en actueel assortiment
– Sterk eigen merk: EyeDefinition
– Regionale en nationale marketing
– Sterke samenwerking met leveranciers

PARTNER WORDEN
Alvorens een samenwerkingsverband aan te gaan zal een zorgvuldig assessment plaatsvinden waarbij wordt gekeken naar ligging, klandizie, concurrentie en presentatie. In volgende gesprekken wordt dan de samenwerking besproken.

HOE WERKT PARTNERSHIP
– Lenzen en vloeistoffen op basis van commissie.
– Alle controles en (her)aanpassingen 100% voor opticien.
– Huidige en nieuwe klanten kunnen hier afhalen.
– Partnersite, hoog in Google onder LensOnline-vlag.
– Gezamenlijke regionale marketinginspanningen.
– Transport en boekhoudingskosten voor LensOnline.
– Sterke vereenvoudiging van administratie.
– Geen instapkosten.
– Extra voordelen bij populair eigen merk: EyeDefinition.

Translate »