Display Creation

Display Creation

Display Creation
Schermafbeelding-2022-03-01-om-23.06.32

Display Creation

Tasso Butter
Mail: info@displaycreation.nl
Telefoon: +31(0)655142268
Website: displaycreation.nl

Display Creation is ontstaan vanuit de liefde om producten of diensten door middel van presentaties te etaleren en daarbij gebruik te maken van ondersteunende decoraties. Dit doe ik op een sfeervolle, thematische en tevens effectieve manier, zodat het ondernemersdoel, product  en de klantbeleving hiermee wordt ondersteund. Het presenteren van producten of diensten in de etalage of instore omgeving blijft nog steeds een belangrijk onderdeel van het totale winkelconcept. Het is dus zaak om regelmatig de presentaties te onderhouden, te veranderen en af te stemmen op een specifiek verkoopdoel. Een etaleur kan deze wensen vertalen in een treffend resultaat.

De juiste presentatie voor een beter bedrijfsresultaat
De kracht van een goede uitgebalanceerde etalage en de daarop afgestemde instore presentaties zullen het koopgedrag en besluitvorming van jouw potentiële klanten positief beïnvloeden. Een goed op elkaar afgestemde marketingmix creëert een prettige winkelbeleving. Dit zal resulteren in meer bezoekers en meer verkopen.

Hoe gaat Display Creation te werk?
Stap 1: Neem direct contact op of stel u vragen via het contactformulier.
Stap 2: Ik neem zo spoedig mogelijk contact met u op.
Stap 3: Display Creation bezoekt jouw op lokatie voor een kennismaking en oriënterend gesprek.
Stap 4: Display Creation creation vertaald jouw wensen in een treffend resultaat.

Schermafbeelding-2022-03-01-om-23.06.22
Schermafbeelding-2022-03-01-om-23.06.44
Art Flower Creation

Art Flower Creation

Art Flower Creation
JDB_4289

Art Flower Creation

Tasso Butter
Mail: info@artflowercreation.nl
Telefoon: +31(0)655142268
Website: artflowercreation.nl

Verhuur en verkoop van kunstflora
Art flower creation draagt zorg voor extra beleving van uw privé- en/of zakelijke omgeving door middel van kunstflora. Deze bloemstukken bestaan uit een combinatie van kunstbloemen, kunstplanten, natuurlijke en gedroogde materialen van hoogwaardige kwaliteit. Deze boeketten worden door middel van onze wisselservice geleverd met bijbehorende pot of vaas op jouw locatie en na een afgesproken vaste periode gewisseld voor een nieuw bloemstuk. Je kan huren, maar ook kopen.

Vanuit mijn ervaring met etaleren en styling is Art flower creation ontstaan.Een service die net als een etalage bijdraagt aan extra beleving van een werk of privé-omgeving. Kunstflora is hiervoor zeer geschikt wegens de sfeerverhogend factor en ze zijn onderhoudsvrij, kleurvast, duurzaam en niet van echt te onderscheiden. Daarnaast heeft u lagere kosten in tegenstelling tot de aanschaf van verse bloemen.

Waar plaats ik de kunstflora?
In winkels, hotels, etalages, vergaderruimtes, balies en entrees (binnen/buiten) en overal waar jij meer beleving wenst. Wij verhuren en verkopen aan diverse branches in de zakelijke zoals; zorginstellingen, horeca, detailhandel, kantoren, makelaardij, showrooms, events, bruiloften, beurzen en hotels.maar wij verhuren en verkopen ook particulier. Dus ook voor jouw eettafel, vensterbank of dressoir.

JDB_0257
JDB_0166
John Dalia

John Dalia

John Dalia

NESPRAL SPECTACLES

ALVARO FERNANDEZ NESRPAL
office.nespralspectacles@gmail.com
Telefoon: +31621265872
Website: johndalia.com

ONZE BRIL, UW SIERAAD.
Een bril is niet altijd een modeaccessoire geweest dat afleidt van zijn natuurlijke stijl. Oorspronkelijk door meester-ambachtslieden in metaal gevormd, of door ambachtslieden gebeeldhouwd uit de natuurlijke polymeren hoorn en schildpaddenschild, waren brillen kostbare voorwerpen. Voor John Dalia moet uw bril een voorwerp van elegantie blijven. Je bril moet een bron van trots zijn, een teken van je individualiteit. Het wordt tijd dat dit accessoire weer iets wordt om jaloers op te zijn. Een echt luxeproduct. Op dezelfde manier als een juwelier zou doen, worden al onze creaties en hun samenstellende delen met de hand geassembleerd met behulp van eeuwenoude kennis, de modernste technieken en de beste beschikbare materialen. Wij bieden een product dat gewoonweg elegant en van hoge kwaliteit is, als een uniek juweel.

OVER JOHN DALIA
John Dalia, opgericht in 2011, biedt high-end stukken die de natuurlijke wetten van luxe gehoorzamen: precisie, wenselijkheid en tijdloosheid. Inderdaad, John Dalia opereert in een wereld van ultieme luxe met tijdloze creaties gemaakt door de mensen die ze dragen. Ongeëvenaarde kwaliteit, uitzonderlijke materialen en een liefde voor eenvoudige schoonheid zijn de hoekstenen van dit familiehuis van Parijse brillenmakers. De John Dalia-normen, die meer dan 100 productiestappen door enkele van de beste Franse ambachtslieden vereisen, zijn nu industriële normen geworden. De Parijse autodidact John Dalia droomde er altijd al van om eenvoudige maar veeleisende modeaccessoires te maken, met eersteklas materialen en uniek vakmanschap. Die droom is in 2011 uitgemond in het gelijknamige merk John Dalia. Zijn collecties zijn altijd verfijnd met elke creatie ontworpen als een sieraad van hoge kwaliteit, ingetogen maar elegant, net als zijn geboortestad.

JOHN DALIA BRILLEN, VOLLEDIG GEMAAKT IN FRANKRIJK.
John Dalia beschouwt de Franse ambachtelijke methodes als een kernwaarde. Onze fabrikant, die sinds 1966 op enkele kilometers van Parijs gevestigd is, garandeert een product dat van begin tot einde met de hand geassembleerd wordt. De reden om voor dit atelier te kiezen, is dat wij de overtuiging delen dat een bril hetzelfde artisanale vakmanschap verdient als een luxe sieraad. Elk van onze stukken kan tot 120 stappen in beslag nemen om te maken, wij hadden een partner nodig met wie wij gedurende lange tijd nauw konden samenwerken om een onberispelijke kwaliteit van elk van onze producten te garanderen.

JOHN DALIA, EEN “EENVOUDIGE” ELEGANTE SCHOOL VAN DESIGN.
De designvisie van John Dalia drukt een mix uit van eenvoud, tijdloosheid en standvastigheid. John waakt persoonlijk over de creatie van de schetsen en prototypes en controleert het hele ontwerpproces tot aan het eindproduct. Voor elk nieuw model kiezen we uit een reeks hoogwaardige materialen zoals acetaat, titanium, zilver of 22-karaats goud. Elk materiaal heeft zijn eigen eigenschappen die de monturen een meerwaarde geven. Wij zijn er trots op dat wij onze materialen betrekken van de meest vooraanstaande fabrikanten zoals Mazzucheli en een select aantal Japanse fabrikanten. De keuze van de glazen wordt gemaakt in relatie tot het ontwerp en de details van elk paar: vlakke kleuren of kleurverlopen met en anti-reflectie behandeling aan de binnenkant.

JOHN_DALIA_16-03-2021_08_3008FINAL
JOHN_DALIA_16-03-2021_05_1852FINAL
EYEVAN 7285

EYEVAN 7285

EYEVAN 7285
338-45-348-0625
569-46-124902-0660

NESPRAL SPECTACLES

ALVARO FERNANDEZ NESRPAL
office.nespralspectacles@gmail.com
Telefoon: +31621265872
Website: eyevan7285.com

In 1972 ging EYEVAN van start met een concept van “brillen om je als modeartikel te kleden” en in 1985 maakte het een sensationeel werelddebuut. Een EYEVAN product staat bekend om zijn tijdloze design en als we kijken naar handgeschreven tekeningen of archieven van EYEVAN, kunnen we het echte vakmanschap van Japan zien en de creativiteit en het enthousiasme van het ontwerpteam van die dagen.  In 2013, ongeveer 40 jaar na de lancering, reconstrueerde een nieuw designteam het merk EYEVAN 7285 op basis van de archieven van EYEVAN en gaf uitdrukking aan wat zij absoluut mooi vinden.

De ontwerpbronnen zijn de archieven van EYEVAN, allerlei dingen zoals vintage brillen, telescopen, handspiegels en oude gereedschappen die ons oorspronkelijke ontwerpteam verzamelde, en artefacten zoals bouwconstructies en producten uit de natuur die de ontwerpers zagen. Deze talrijke ontwerpbronnen worden samengevoegd en getransformeerd tot de producten als brillen.

De veren zijn bijvoorbeeld afkomstig van Frans bestek uit de jaren 1940, het metalen montuur is afkomstig van de structuur van oogtestapparatuur uit de jaren 1970 en de onderdelen zijn geïnspireerd op arabeske patronen van oude Japanse veren. De producten van EYEVAN 7285 worden gemaakt door de combinatie van handwerk van vakmensen en de modernste machines in Sabae, Fukui prefectuur, die de eerste producent van brillen ter wereld is.  Met de traditionele en de nieuwste processen, zijn veel van zijn ontwerpen, die op het eerste gezicht eenvoudig lijken, eigenlijk kunstzinnig. Slechts een handvol ambachtslieden die uitzonderlijk bekwaam zijn in Sabae, maken de brillen één voor één door middel van ongeveer 400 processen. Men kan zeggen dat ze meer weg hebben van kunstwerken dan van industriële produkten.

EYEVAN2
EYEVAN1
KLENZE & BAUM

KLENZE & BAUM

KLENZE & BAUM
KB_SANTORIA-MOSS_1

NESPRAL SPECTACLES

ALVARO FERNANDEZ NESRPAL
office.nespralspectacles@gmail.com
Telefoon: +31621265872
Website: www.klenzebaum.com

KLENZE & BAUM is de zonnebrandolie op de Malediven, gevreesde tegenstander van pech, nieuwe oude liefde, de resetknop van de realiteit, de dageraad na de hele nacht feesten, goedmaakseks in een kleedkamer van een zwembad, de moed om te doen wat verboden was toen je jong was, en een Münchense brillenfabrikant in het hart van München’s Glockenbachviertel gelegen op de hoek van twee straten – Klenze en Baum Street.

Hier produceren we 3D-geprinte, op maat gemaakte monturen die zo robuust zijn dat we 5 jaar garantie geven op de scharnieren van onze collecties VOYOU en SUMO. Zeg vaarwel tegen monturen die bij de minste schok breken en hallo tegen een onbevreesd leven.

Als fabrikant zijn wij toegewijd aan het creëren van producten met een lange levensduur. Op die manier geven wij het voorbeeld voor duurzaamheid en tegen de wegwerpmaatschappij. Wij zijn volledig toegewijd aan het idee van Slow Fashion: “Koop minder, kies goed, zorg dat het lang meegaat.”

Omdat onze monturen op bestelling in Duitsland worden geproduceerd, vermijden we lange transporten. We gaan de overproductie in de brillenindustrie tegen door met 3D-printing in kleinere batches te produceren. Het idee van duurzaamheid geldt ook voor onze scharnieren, dankzij een ontkoppelingsmechanisme bij overbelasting.

HET RECONSTRUEERBARE SCHARNIER
Onze gepatenteerde kogelvormige scharnier heeft een unieke functie: Het stelt de veer in staat om mee te geven of zelfs te ontwrichten bij overbelasting. Daarna kan hij moeiteloos binnen enkele seconden weer worden vastgemaakt. Het verwisselen van veren kan niet eenvoudiger. Onze monturen kunnen worden voorzien van verwisselbare sportveren. Het flexibele uiteinde gaat om het hele oor en zorgt voor een perfecte grip voor een optimale sportbeleving.

HOLY FIT! HET MEETMONTUUR
Anders zijn of aanpassen? Bij ons is het één alleen mogelijk door het ander. Voor een individuele aanpassing van het montuur gebruikt de opticien ons meetframe, dat uniek is in de wereld. Alle belangrijke parameters van onze monturen, zoals voorstukbreedte, lengte van de veren, neusbreedte, inclinatie en basiscurve kunnen worden gewijzigd. Als een seriemodel niet perfect past, kan het meetframe de optimale parameters direct bij de klant bepalen.

EEN METALEN KERN BINNENIN
Om de veer van onze monturen te verstellen, heeft u geen stalen zenuwen nodig. Met ’s werelds eerste techniek voor 3D-geprinte brillen die met een metalen kern in de veer kunnen worden versteld, kan het montuur aan een gezicht worden aangepast, net als een conventionele bril van acetaat. Nu heeft het montuur een stevige grip op het hoofd. Bovendien kan de veer achter het oor worden gebogen.

TWEE NIEUWE COLLECTIES
Titanium ontmoet polyamide. Superlicht ontmoet supersterk. Ultra-dun ontmoet ultra-flexibel. ASKET is groot in het verenigen van superlatieven. Deze collectie is ook ontworpen onder de vlag van robuustheid. SUMO daarentegen pakt groots uit, maar heeft niet veel om mee te pronken. Dat komt omdat SUMO monturen hol geprint worden. Verbazingwekkend licht van gewicht voor zo’n volumineuze bril.

WAT ZIT ER ACHTER KLENZE & BAUM?
Twee oude vrienden: de ene een productontwerper, de andere een grafisch ontwerper, vier jaar ontwikkeling, twee patenten en een gemeenschappelijke visie: Om designpatronen en de brillenindustrie op te schudden en de geest te openen.

KB_AVILA-SUN_STONE
KB_FOX_MOSS_1
KB_YUNIS_CHERRY_1
Eque.M

Eque.M

Eque.M
image

NVDL EYEWEAR

Nelleke van der Linde
Mail: Info@nvdleyewear.nl

Office – Merel Wintjens
Telefoon:
 +31(0)657308144
Mail: Info@nvdleyewear.nl

Links:
equemeyewear.com
Instagram: NVDL Eyewear
Instagram: NVDL Fashionlab

Eque.M, een van de meest toegewijde ontwerpers van onze tijd. Hij begon zijn bedrijf op 25-jarige leeftijd en creëerde vele vernieuwende brillen, maar voordat hij pionier werd van zijn eigen merk “Frency & Mercury” werkte hij voor een ander brillenbedrijf. Hier een beetje van zijn geschiedenis over succes en wat hem beïnvloedde om zijn aspiraties te bereiken.

Hij begon zijn reis in Californië Orange County op 20-jarige leeftijd. Hij vond Californië erg interessant en was aangetrokken door de oceaan vanwege zijn extreme liefde voor surfen. Daar begon hij te werken bij verschillende brillenbedrijven, in het begin waren er een paar problemen met de taalbarrière, maar met een beetje doorzettingsvermogen overwon hij dit kleine obstakel. Hij was gelukkig, maar hij was voortdurend op zoek naar iets groters en was niet van plan om zich zomaar te vestigen. Tijdens zijn verblijf in Californië is hij van veel dingen gaan houden, zoals de cultuur, het weer, de glimlach van de mensen en de schoonheid van de natuur zelf. Al deze factoren inspireerden hem tot verschillende kleuren, prachtige patronen en verbazingwekkende ontwerpen die hem aanmoedigden om zijn eigen brillenmerk te maken. Waarom een brillenmerk? Waarom geen kleding? Dat zult u zich misschien afvragen. Zijn idee was eenvoudig, hij vond dat brillen de belangrijkste garderobe zijn omdat het eerste wat opvalt aan een persoon zijn gezicht is. En om je uiterlijk te laten opvallen, heb je een bril voor nodig. Dus pakte hij zijn koffers en vloog terug naar zijn moederland “Japan” om zijn eigen brillenmerk op te richten.

Erfgoed
Een van ’s werelds meest invloedrijke ontwerper, die tevens oprichter is van Frency & Mercury, heeft een nieuwe collectie gelanceerd als een nieuw merk onder eigen naam Eque.M. Frency & Mercury begint met meer dan een naam voor brillen. Het is een beweging die in 2005 is gestart met het onveranderlijke motto: Laat jezelf zo sierlijk zijn als je bent. “Bold and Fearless” is de kern van de onveranderlijke ethiek van het merk. De ontwerper, Eque.M, combineert deze overtuiging met superieure functionaliteit, om elke drager de brillenervaring van zijn leven te bieden. In een tijdperk van gevarieerde identiteiten en een overvloed aan informatie, is het merk het enige en echte bestaan dat een unieke kijk op stijl en luxe biedt. Vandaag de dag worden de gedurfde, maar delicate creaties van Eque.M, geprezen door wereldwijde mode leiders in meer dan 30 landen. Het merk is uitgegroeid tot meer dan een merk van mode en functionele accessoires. Het is een levensstijl die de sierlijkheid in elke fan naar boven brengt.
Eque.M streeft ernaar om de bestemming van je gezicht te ontdekken.

Vakman
Elk Eque.M stuk is de accumulatie van het fijnste Japanse vakmanschap, dat alleen kan worden gevonden in Fukui, Japan. Gedurfd en onverschrokken als onze deugd, en een niet aflatende aandacht voor detail, is elke vakman trots op elke nauwgezette creatie, in een streven naar schoonheid en functionaliteit. Onze acetaat afwerkingen die de schitterende kleuren en onze kenmerkende schitterende glans naar voren brengen, vergen aanzienlijk meer tijd dan de gemiddelde procedure. Onze metalen creaties vereisen het gebruik van het zuiverste titanium, geraffineerd in Japan, dat met de ingewikkelde ontwerpen, wordt gelauwerd door critici en fans van over de hele wereld. De passie van elke ambachtsman, het streven naar de volgende “Bold and Fearless,” en liefde voor elke fan die we tegenkomen, is het verhaal achter elk stuk. Handgemaakt in Japan door Eque.M. De belofte van eeuwige passie voor uitmuntendheid en vakmanschap.

masquerade-II-1
Water-Beat-II-1
masquerade-II-2
Marni

Marni

Marni
RSF_Marni_SS22_eng_v2

NVDL EYEWEAR

Nelleke van der Linde
Mail: Info@nvdleyewear.nl

Office – Merel Wintjens
Telefoon:
 +31(0)657308144
Mail: Info@nvdleyewear.nl

Links:
www.marni.com
Instagram: NVDL Eyewear
Instagram: NVDL Fashionlab

Voor de aankomende lente/zomer seizoen 2022 lanceert Marni haar tweede collectie exclusieve brillen, ontworpen in samenwerking met RETROSUPERFUTURE. De zonnebrillen van Marni by RSF, die de iconische stijl van het Italiaanse modemerk weergeven, worden gekenmerkt door een eclectische esthetische visie die eigenzinnige details combineert met een alledaagse, ontspannen draagbaarheid. Rigoureus met de hand gemaakt in Italië, biedt de collectie van dit seizoen een unieke set zonnebrillen met een opvallend design: onverwachte vormen, gedurfde kleurencombinaties en verfijnde details.

Voor het tweede seizoen op rij slaan Marni en RSF de handen ineen om een frisse en opwindende nieuwe collectie te presenteren voor een authentieke eigentijdse stijl. Marni is een luxemerk met drie decennia ervaring en staat bekend om haar experimentele en onorthodoxe benadering van design. Met zijn gedurfde mix van prints, texturen en materialen heeft Marni de grenzen van de confectiekleding verlegd met een eigenzinnige elegantie. In de loop der jaren zijn de collecties authentiek gebleven voor de kernidentiteit van het merk, terwijl de conventies van de modemarkt subtiel werden uitgedaagd. De brillencollectie van dit seizoen, met acht nieuwe vormen, brengt de avant-gardistische identiteit van Marni naar de voorgrond, waarbij elk stuk een uniek verhaal vertelt. Mount Bromo, Cumulus Cloud en Naica Mine zijn drie vooruitstrevende silhouetten die gekenmerkt worden door een afgerond ontwerp, vervaardigd uit hoogwaardig Italiaans acetaat. Elk stuk heeft onverwachte details – zoals edelstenen, achthoekige ingelegde ringen rond de glazen of een gebogen, wrap-around pasvorm.

Het combineren van iconische stukken met alledaagse stijl is een kenmerk van deze collectie, die ook slanke, draagbare modellen bevat. zoals de stevige metalen Pulpit Rock, of de acetaat klassiekers Kawasan Falls, Kea Island en Mount Toc. Kea Island is het opvallende stuk van de collectie met een unieke hoekige vorm die wordt benadrukt door een contrasterende ingelegde omtrek. Een oversized Optical-silhouet, Hallerbos Forest, vervolledigt de seizoensselectie met zijn dikke hoekige randen en uitgesproken vintage-smaak. Met haar mix en match van high end referenties en uitzonderlijk vakmanschap, geeft de Marni by RSF brillencollectie het kenmerkende karakter van het Italiaanse merk weer.

De seizoensgebonden stukken zijn ontworpen om een breed publiek van Marni aan te spreken: zowel degenen die de experimentele, radicale aanpak omarmen, als degenen die op zoek zijn naar een authentieke aanvulling op hun dagelijkse stijl. De Marni by RSF zonnebrillenlijn wordt gelanceerd ter gelegenheid van de lente/zomer 2022 show van het merk tijdens de Milan Fashion Week. De zonnebrillen worden gekenmerkt door een eclectische esthetische visie die eigenzinnige details combineert met een alledaagse, ontspannen draagbaarheid.

RSF_Marni_SS22_eng_v4
RSF_Marni_SS22_eng_v1
retrosuperfuture

retrosuperfuture

retrosuperfuture
040122_RSF-22-B-PIU-AGGIUNTE

NVDL EYEWEAR

Nelleke van der Linde
Mail: Info@nvdleyewear.nl

Office – Merel Wintjens
Telefoon:
 +31(0)657308144
Mail: Info@nvdleyewear.nl

Links:
retrosuperfuture.com
Instagram: NVDL Eyewear
Instagram: NVDL Fashionlab

RETROSUPERFUTURE is een toonaangevend merk dat uitstekende hedendaagse brillen produceert. Opgericht in Italië in 2007 door Daniel Beckerman, is RETROSUPERFUTURE zeer populair geworden voor zijn eclectische collectie van kleurrijke acetaat zonnebrillen. Vertrekkend van een klassiek, strak silhouet, heeft RETROSUPERFUTURE geleidelijk aan een indrukwekkende collectie opgebouwd, die momenteel bestaat uit een lange lijst van tijdloze en toch cutting edge vormen. 

Vanaf het begin was het doel van RETROSUPERFUTURE het ontwikkelen van hoge kwaliteitsbrillen, met een onderscheidend ontwerp voor een betaalbare prijs. De brillen van RETROSUPERFUTURE worden volledig met de hand gemaakt in Italië en worden geproduceerd door enkele van ‘s werelds beste brillenfabrikanten, die bekend staan om hun experimenten met nieuwe productietechnieken, afwerkingen, materialen en detaillering. Door samen te werken met exclusieve bedrijven zoals het Duitse ZEISS, heeft RETROSUPERFUTURE een laag van hoogwaardige oogbescherming toegevoegd, perfect voor een langdurig dagelijks gebruik. 

RETROSUPERFUTURE werkt met partners van de hoogste kwaliteit voor al haar componenten en materialen. Bij brillen zijn de lenzen een essentiële verantwoordelijkheid, een medische verantwoordelijkheid die extra specifieke aandacht vereist. Wij knoeien niet met uw zicht. Daarom selecteert RETROSUPERFUTURE de meest vooraanstaande partners voor de productie van brillenglazen, van ZEISS tot Dalloz voor de CR-39 en Nylon brillenglazen, tot Barberini voor alle minerale glazen. Of het nu gaat om techniek, helderheid of lichtheid om dat specifieke RETROSUPERFUTURE-silhouet te karakteriseren, het resultaat is een hoogwaardig, professioneel en comfortabel brillenglas voor dagelijks gebruik. 

RETROSUPERFUTURE staat bekend om zijn onberispelijke aandacht voor details en heeft bijzondere aandacht besteed aan het ontwerp van zijn verpakkingen. Ontworpen om de zonnebril de best mogelijke bescherming te bieden, versterkt de verpakking ook de onderscheidende merkidentiteit van RETROSUPERFUTURE. De verpakking bestaat uit een zwarte kartonnen doos met daarin een zacht lederen hoesje en een wit textielen beschermhoesje voor de zonnebril.

RSF-Catalogo-Digital-Spring+Core2
RSF-Catalogo-Digital-Spring+Core
Max Mara

Max Mara

Max Mara
Max Mara - Marcolin Portfolio
MM0027_01B_01
MM5033_028_01
MM0030_52A_01

Marcolin

De nieuwe S/S 2022 Max Mara Eyewear collectie volgt de weg van elegantie door kwaliteit en stilistische innovatie. Het Huis, dat dit jaar zijn 70e verjaardag viert als toonaangevend merk in de mode-industrie, vervolgt zijn evolutionaire pad met hernieuwd enthousiasme en stuurt vrouwelijkheid in de richting van een bewustere, vastberadener en gesofisticeerdere levensstijl. De fascinatie van een lange traditie en de visie van een invloedrijke rol in het dynamische rijk van de brillen leiden het partnerschap tussen Max Mara en Marcolin naar de creatie van een collectie die stilistisch onderzoek combineert met hoogwaardige materialen en passie met geavanceerde technische expertise. Deze collectie geeft leven aan zonnebrillen en optische monturen die glamour omzetten in de kwintessens van schoonheid. De chique identiteit van Max Mara vertaalt zich in geraffineerde silhouetten met fijne elementen en details die voortkomen uit een gedeelde esthetiek met iconen uit de kunstwereld, geherinterpreteerd door een merk dat de essentie van luxe kanaliseert naar een moderne expressie van persoonlijkheid. De collectie is geïnspireerd op drie concepten:

1) De Ierse architecte en ontwerpster Eileen Gray, een pionier van de Moderne Beweging, beter bekend als International Style, en haar esthetische onderzoek zijn de architectonische & designinspiraties die de oversized monturen van acetaat en buisvormig metaal beïnvloeden. De ontwerpen die knipogen naar de stijl van Eileen Gray worden gekenmerkt door een extreem licht gevoel en extra grote fronten, waar functionele componenten veranderen in stijlvolle en minimalistische decoratieve elementen.

2) Het leven en werk van Lee Miller, die meer was dan een mode-icoon: een model, een modefotografe en een oorlogscorrespondent, die internationaal bekend was voor haar werk tijdens de Tweede Wereldoorlog en voor haar portretten van enkele van de grootste namen uit die tijd. Haar sterke en openhartige persoonlijkheid dient als inspiratie voor vrouwelijke, dikke en lineaire ontwerpen met karakter. Het contrast tussen de geordende contouren van een vastberaden en zelfverzekerde vrouw en de golvende vormen van een lieve en zachtaardige vrouw wordt belichaamd door het prisma-logo op de slapen.

3) Het #maxmaragram: het monogram-logo dat het merk Max Mara identificeert, in 1958 gecreëerd door de beroemde kunstenaar en illustrator Erberto Carboni en nu opnieuw gebruikt met een eigentijdse twist in een patroon met een fijn schreeflettertype dat de kleding en accessoires van het merk verpersoonlijkt, en nu ook de zonnebrillen en optische monturen, als een verfijnd juweelachtig embleem dat de nieuwe brillen opwaardeert.

___________

Max Mara is de belichaming van Italiaanse luxe en stijl. Als een eigentijdse collectie voor de zelfverzekerde vrouw, bestaande uit weelderige stoffen met kostbare details toegepast op prêt-à-porter, belichamen de stukken van Max Mara vrouwelijkheid en vakmanschap. Max Mara staat symbool voor onberispelijke silhouetten met een tijdloze sensibiliteit en is gemaakt van de meest luxueuze stoffen. Max Mara wordt vereerd om de classificatie van de jas, scherpe suites en accessoires. Max Mara werd in 1951 opgericht door wijlen visionair Achille Maramotti en is nu verkrijgbaar in 2.378 winkels in meer dan 100 landen. Max Mara Fashion Group telt 9 verschillende merken. Het bedrijf blijft in privé-handen.

In september 2020 heeft Max Mara Fashion Group een licentieovereenkomst getekend met Marcolin Group voor het ontwerp, de productie en de wereldwijde distributie van Max Mara zonnebrillen en zonnebrillen. Max Mara staat synoniem voor stijl en kwaliteit en is de uitdrukking van de constante zoektocht naar perfectie en evenwicht tussen materiaalelementen, vorm en kleur. De eerste brillencollectie gecreëerd door Marcolin Group werd onthuld en gedragen tijdens de SS2021 Max Mara modeshow. Geometrische vormen, een harmonieuze dialoog tussen materialen, en chromatische combinaties van zachte nuances onderscheiden de monturen van het merk.

MM_OptWoman_1600x900
MM_SunWoman_1600x900
MAX&Co.

MAX&Co.

MAX&Co.
Max&Co - Marcolin Portfolio
MO0043_01B_01
MO0041_32F_01
MO5046_005_01

Marcolin

De lente/zomer 22 collectie van MAX&Co. Eyewear-collectie interpreteert de jeugdige en trendy stijl van het merk met zonnebrillen en optische monturen met een eigentijds design. Accessoires die uitgroeien tot een expressie van dynamische en levendige, op details gerichte vrouwelijkheid die op gedurfde wijze met mode speelt. De frisse en innovatieve ontwerpen uit de collectie getuigen van de evolutie van de iconische stijl van MAX&Co. via een eigentijds design (Contemporary inspiration), speelse vrouwelijkheid uitgedrukt met vormen en kleuren die op een originele en verfijnde manier gecombineerd worden (Apropos concept), en veelzijdige monturen met een sportieve allure (inspired by the Dynamic concept). De kenmerkende silhouetten, het kleurenspel van de monturen en het ontwerp van de veren, gekenmerkt door contrasterende lijnen, diktes en materialen, zijn de elementen die het dynamische karakter van de collectie tot uitdrukking brengen en die de verfijnde avant-gardistische stijl van MAX&Co. definiëren.

_______________

Kwaliteit, originaliteit en veelzijdigheid. Dit zijn de belangrijkste ingrediënten die MAX&Co. tot een van de toonaangevende hedendaagse modemerken wereldwijd en tot de garderobefavoriet van stijlvolle vrouwen hebben gemaakt, of het nu gaat om popsterren, streetstyle-iconen, creatievelingen, wetenschappers of studenten op hun afstudeerdag. Het geheim van de blijvende populariteit? Een niet-aflatende toewijding om vrouwen er op hun best uit te laten zien en zich op hun best te laten voelen bij elke gelegenheid, van werk tot ontspanning. Sinds 1986 inspireert MAX&Co. generaties om hun persoonlijkheid uit te drukken door middel van mode. Het is een stijlgeheim dat van moeder op dochter en van zus op zus wordt doorgegeven en dat hen begeleidt bij het navigeren door culturele veranderingen en het ontwikkelen van hun stijl, seizoen na seizoen.

Of het nu gaat om prachtig ontworpen jassen, trendy kleding of kleurrijke monturen, MAX&Co. besteedt veel zorg aan het creëren van ingenieus geraffineerde ontwerpen die vorm en functie met elkaar in evenwicht brengen. Ze zijn geworteld in het Italiaanse concept van ben vestire, een benadering die begint met de zorgvuldige keuze van materialen en aandacht voor kleur, textuur en detail. Het MAX&Co. logo, dat rechte (MAX) en gebogen (&Co.) lijnen afwisselt, vormt de inspiratiebron voor het ontwerp van de nieuwe MAX&Co. brillencollectie gecreëerd door Marcolin Group. De uiteinden van de veren zijn plat aan de buitenkant en bol aan de binnenkant – het resultaat is een onderscheidend, terugkerend designelement. Zoals het MAX&Co betaamt, heeft het ontwerp ook een functioneel voordeel: het biedt de drager een nauwere pasvorm – en dus een betere stabiliteit.

Dankzij de expertise van de Marcolin Group vertaalt de MAX&Co. ethos zich moeiteloos in stijlvolle premium brillen die in 2020 worden gelanceerd. Gedurfd maar toch vrouwelijk en altijd aangenaam om te dragen, wordt deze gekenmerkt door onverwachte combinaties van volumes, kleuren en materialen, in een geraffineerd spel van vormen, tinten en texturen. De silhouetten variëren van creatief geherinterpreteerde klassiekers tot dynamische hedendaagse stijlen voor de fashion forward. Het motto van het merk #MAXITUP straalt passie en mogelijkheden uit en inspireert vrouwen om hun leven ten volle te leven, in stijl.

MO_OptWoman_1600x900
MO_SunWoman_1600x900
Translate »