Laurence D’ari 

Laurence D’ari
Schermafbeelding-2018-06-29-om-21.29.57

4 I’s Exclusive Agency

Linda Deplacie
Mail: linda@lindadeplacie.com
Telefoon: +32 (0)9 223 32 75
Website: www.4is-eyewear.be

Nieuw Antwerps zonnebrillabel Laurence D’Ari breekt met de regels
Als je ogen de spiegels van je ziel zijn, dan zorgt een zonnebril voor de juiste filter naar de buitenwereld. Een zonnebril draag je immers niet enkel om jezelf te beschermen, maar ook voor de juiste uitstraling. Een simpele jeans en wit shirt veranderen met een goed uitgekozen montuur van basic naar rock’n roll, romantisch of trendy. Het is dus niet verwonderlijk dat shades het nieuwe it-accessoire geworden zijn – ze zijn een volwaardig onderdeel van je outfit en een verlengde van je persoonlijkheid. Die veelzijdigheid is de drijfveer achter Laurence D’Ari, het langverwachte Antwerpse zonnebrillabel van Laurence Bourguignon. Bourguignon, die zelf een behoorlijk indrukwekkende verzameling zonnebrillen vergaard heeft, volgde zelf een mini cursus aan de prestigieuze Ecole des MOF Lunetiers in het Franse Morez waar haar liefde voor de ambacht enkel aangewakkerd werd en het idee voor een eigen label begon te rijpen. In samenwerking met Italiaanse vaklui werd het eyewear label Laurence D’Ari met de slogan “Antwerp heart, Italian hands” realiteit. De merk naam is een eerbetoon aan Bourguignons vader Ari, een man die met bijzonder veel creativiteit en passie in het leven stond, waarden die zijn dochter heeft overgenomen en probeert door te trekken in haar eigen label.

Kwaliteit
Ieder model binnen de Laurence D’Ari collectie komt telkens in drie verschillende uitvoeringen met een hoogwaardige afwerking. Het luxegevoel zit in de details: zo werden verschillende lagen tortoise acetaat op elkaar gelijmd om een natuurlijke maar subtiele kleurschakering te bekomen, en is het zwarte montuur licht gemarmerd voor diepgang en textuur. Gouden accenten, gewelfde lijnen en de optie om de bril te dragen met een hippe schakelketting maken het geheel af. Kwaliteit staat centraal voor het Antwerpse label van Italiaanse makelij: “Een bril bestaat uit slechts enkele elementen, die bovendien allemaal zichtbaar zijn. Inboeten op kwaliteit is dus geen optie. Je kan niet gaan voor een hoogwaardig montuur en dat dan combineren met inferieure vijzen. Alles moet kloppen.”
“Dit ben ik”

Laurence D’Ari herbergt charismatische, elegante zonnebrillen die net dat tikkeltje anders zijn, maar toch onmiddellijk klassiekers worden in je garderobe. Understated luxury pieces die een statement maken. Hier ben ik. Dit ben ik. Met namen als ‘Devoted’, ‘Thoughtful’, ‘Authentic’, ‘Confident’, ‘Focused’, ‘Spirited’, ‘Passionate’ en ‘Assertive’ benadrukt Laurence D’Ari dat er een zonnebril voor elke persoonlijkheid, voor iedere vrouw bestaat. “Ik hou me niet bezig met trends of een bepaalde ‘target group’: ik wil net komaf maken met die typische regeltjes over wat voor monturen er bij welke gezichtsvorm passen bijvoorbeeld. Mensen moeten beseffen dat ze heus wel meer kunnen dragen dan de klassiekers die je overal vindt. Kijk naar wie je bent en wat je wil uitstralen, en durf eens een ander model op je neus te zetten. Stijlgevoel is niet gebonden aan afkomst of leeftijd, en ik hoop dat mijn zonnebrillen vrouwen dat tikkeltje extra zelfvertrouwen geven om voluit zichzelf te durven zijn.”

Basis Portfolio-LaurenceDAri
Schermafbeelding-2018-06-29-om-21.29.16
LDA-DEVOTED-2
LDA-AUTHENTIC
image001
Translate »