Mouet Eyewear

Mouet Eyewear
Mouet_Bao_Chica_Optical2
Mouet_Sot_Chico_Sun
66ac9fe82c023be32f33bf3720f55f2642448547_Mouet_web_cover

Mouet Eyewear

Eigenaar
Carlos Martin
Mail: hola@moueteyewear.com
Telefoon: UK: +44 (0) 754 186 4554
Telefoon: ES: +34 (0) 676 200 119
Website: www.moueteyewear.com

M O U E T is een onafhankelijk, milieuvriendelijk en unisex brillenmerk, ontworpen en gemaakt in Spanje. Dit merk is geboren in 2014 in de buurt van Ruzafa, in het hart van Valencia (Spanje). Twee jaar na onze basis collectie hebben we een nieuwe collectie geïntroduceerd op Silmo 2016 in Parijs. Het team wordt voornamelijk geleid door Carlos Martin en Fran Penalba. We werken samen met een reeks partners die bij onze stijl passen en onderdeel zijn in verschillende functies van het proces. Onze brillen, vervaardigd in Spanje, worden gemaakt door professionals met meer dan 30 jaar ervaring in de industriële sector. Confucius, een Chinese filosoof, zei: “Kies een baan die u leuk vindt en u hoeft geen enkele dag in uw leven te werken”. Wij, een architect en een ontwerper, hebben het geluk dat onze paden kruisen en we hetzelfde kunnen kiezen waar we van houden en wat ons motiveert. Naar aanleiding van de gedachten van Confucius en in volledige harmonie met zijn leringen, zijn we gekomen om ‘Werk’ te zien als een bevrijding en we voeren het uit tussen onze werkplekken in Valencia en Londen. We geven prioriteit aan kwaliteit boven alles en proberen dat altijd te handhaven. We hebben aandacht voor detail, om zo aan de behoeften van mensen te kunnen voldoen en daarmee te realiseren dat ze zich identificeren en empathiseren met ons merk. Zodoende is ons belangrijkste kenmerk: kwaliteit en design.

D E S I G N  E N  P R O D U C T I E
Onze ontwerpen hebben een eigentijdse stijl en herstellen en herinterpreteren de klassieke concepten, spelen met vormen en kleuren, teneinde tijdloze brillen te creëren die nooit uit de mode zullen raken en verder gaan dan de grenzen van tijd en ruimte. Om dit doel te bereiken is gedurende een aantal maanden een lang proces van onderzoek en ontwikkeling uitgevoerd met als doel absolute perfectie. Standvastigheid is de sleutel in de ontwikkeling van ons proces: na vele schetsen, prototypes en proeven gedaan te hebben op basis van proberen en mislukken, resulteerde onze inspanningen en doorzettingsvermogen tot het verwezenlijken van ons product, wat op elk moment essentieel en onontbeerlijk moet zijn voor de koper. Onze collectie brillen en zonnebrillen zijn een eerbetoon aan ons thuisstad Valencia met zijn land, zee en lucht. Alle namen van onze modellen hebben met onze ‘roots’ te maken. Het Xaloc-model krijgt bijvoorbeeld zijn naam uit een van de mediterrane winden; Het Corda-model verwijst naar de schepen en de Solana-bril naar de Alicante-bergen. De brillen zijn ontworpen met bijzondere nadruk op ergonomie en worden met de hand gemaakt in een lang proces in kleine werkplaatsen in de bergen van Madrid (Spanje).

M O U E T  F I L O S O F I E
De term Mouet vloeit voort uit het latijnse mover, wat beweging betekent, een essentiële term binnen de filosofie van het merk. Het is kristalhelder: de Mouet-filosofie is van plan een constante beweging te handhaven door de laatste cultuur- en modetrends te observeren, zonder de realiteit te verliezen. We geloven in een dynamisch ritme, maar we vinden ook dat het belangrijk is om de kleine details te zien die het verschil maken. We zijn toegewijd aan de nadruk op detail in de grootsheid van routine, tot de vrede van de dag tot dag en de carpe diem in elke stap.

T H E  E X T R A O R D I N A R Y  N O R MA L
De nieuwe campagne heet The Extraordinary Normal om de relevantie van de schoonheid van het dagelijks leven op te eisen, van die dingen die onopgemerkt blijven en zonder welke we niet kunnen leven. Volgens onze langzame mediterrane levenswijze, die ons in staat stelt om van elke stap te genieten, waarderen we de liefde en respect voor kleine dingen en de betekenis van wat we bezitten. Daarom geven we de normaliteit van elke stap de belangrijkheid die het verdiend. In een steeds snellere wereld stoppen we de kleine details waar te nemen en te waarderen. Met deze geest hebben we een reclamecampagne gelanceerd op basis van zeven verhalen die zeven functies van Mouet vertegenwoordigen. Deze zeven functies zijn geïntroduceerd door middel van de verschillende verhalen die in de catalogus zijn geschreven. De auteur is Miguel A. Celda, die bovendien hiervan een korte film heeft gemaakt. Deze geschreven verhalen bestaan uit 7 microverhalen die de dagelijkse gedachten beschrijven waarmee we gemakkelijk kunnen empathiseren. Daarom hebben we besloten om ze toe te voegen aan onze catalogus die bij dragen tot de Mouet-identiteit.

Translate »