Peter & May Walk

Peter & May Walk
brand-prez_nov20163
brand-prez_nov20166
peter-may-walkerbasis-portfolio

Peter & May Walk

Agent

Pascal Delhonte – Sales agent Benelux
Mail: pascal@newlook-fashiondeal.com
Telefoon: +32 (0)4 77 81 51 32
Website: www.peterandmaywalk.com

Peter & May Walk is een Frans brillenmerk opgericht door het Parijse ontwerp duo, Xavier Matrand en Laura Le Bihan. Hij heeft een aantal jaren in de brillen industrie gewerkt en heeft zich intens gewijd aan alle aspecten van het creatieve proces. Komende uit een familie gewijd aan brillen, is zij betrokken geweest bij meerdere disciplines in de mode industrie voordat zij terugkeerde naar haar roots. Sinds 2012, hebben zij zich laten inspireren door elkaars flair en expertise in het ontwerpen en het creëren van brillen. Samen laten ze geen middel onbeproefd in hun zoektocht naar de juiste verhoudingen voor de huidige trends, om iets te creëren waardoor mensen er geweldig gaan uitzien.

Daarnaast hebben ze een voorliefde voor het vormen van high-end componenten en het bewerken van materialen. Ze introduceren nieuwe technieken, versierde materialen en kleurencombinaties met hun nieuwe collecties die voortdurend worden gemaakt voor elk seizoen. Al hun producten zijn volledig handgemaakt in Frankrijk.

Voor najaar 2016/ voorjaar 2017, heeft Peter & May een samenwerking met SHOUROUK, de allereerste designer van zonnebrillen, bekend om zijn statement met levendige sprankelende sieraden. Samen wenden zij zich tot herinneringen aan een kleurrijke vakantie in Caïro als inspiratie voor Shourouk om te ontwerpen. De collectie is gemaakt met een “Eigentijdse Cleopatra” in gedachten, die gedurfd is en altijd in is voor het maken van een statement of er een leuke draai aan geeft door een vernuftige constructie volgens het merk.

De nieuwe komende collectie is een eerbetoon aan kunstenaar en cultureel icoon Andy Warhol «Warhol Alive »zal eerst worden gepresenteerd in St-Petersburg in mei 2016, daarna aan de hele wereld. Deze creaties gaan over de liefde van Warhol voor zowel Marilyn Monroe en zeefdruk. Reproduceren van haar, eindeloos, net als in een industriële keten, het aanpassen van het proces van grote retailers naar kunst. Maar vaak, wanneer de tijd komt van het drukken, er discrepanties van vormen en kleuren ontstaan, die Andy Warhol zo waardeert. Een menselijke machine.

Translate »