RETROSUPERFUTURE

RETROSUPERFUTURE
15196108_10154784877675452_3358113374598007387_o
14480661_10154607057555452_672612483346239030_o
15676270_10154884104825452_2838071430436125621_o

RETROSUPERFUTURE

Agent

Decadent Ideas Eyewear Agency
Mike van’t Velt

Mail: mike@decadentideas.com
Telefoon: +31 (0)6 52 00 01 05
Website: retrosuperfuture.com

SUPER DOOR RETROSUPERFUTURE is een toonaangevend modern brillenmerk met uitzonderlijk hoge kwaliteit. Opgericht in Italië 2007 door DANIEL Beckerman, is SUPER zeer populair geworden door zijn eclectische verzameling kleurrijke acetaat zonnebrillen.

HET VERHAAL TOT NU TOE
Uitgaande van een klassiek, stijlvol silhouet, heeft SUPER hun indrukwekkende collectie geleidelijk opgebouwd, momenteel bestaande uit een lange lijst van tijdloze ‘cutting edge’ vormen. Silhouetten zoals de Flat Top, Ciccio, América, W, of uitgesproken vrouwelijke modellen zoals de Lucia en Drew, zijn hoofdbestanddelen geworden van de collecties van SUPER en voor het creatieve team van het merk een continue bron van inspiratie en speelse interpretatie.

HET DOEL
Sinds haar oprichting, was SUPER’s doel om een ​​hoge kwaliteit brillen te ontwikkelen, met een onderscheidend design tegen een betaalbare prijs. SUPER oprichter Daniel Beckerman legt uit hoe het oorspronkelijke idee ontstond, wat er toe heeft geleid welke keuzes het merk heeft genomen: “Alle bedrijven die in de markt actief waren, ontwikkelden vaak saaie brillen. Ik bleef op zoek naar alle experimentele onafhankelijke kledingmerken en vroeg me af waarom niemand nog had gedurfd om een eigenzinnige, gewaagde lijn van brillen te ontwikkelen.”

“Ik wilde een zonnebril ontwerpen die al mijn vrienden graag zouden willen dragen : fris, hip en stijlvol, zonder afbreuk te doen aan de noodzakelijke kwaliteit. Ook denk ik dat het succes van een bedrijf nooit te bereiken is als alles gedaan word door één persoon, maar juist door de samenwerking tussen getalenteerde mensen. Ik heb het geluk te worden omringd door veel getalenteerde mensen, zoals mijn broer Simon waarvan ik zo veel heb geleerd heb, en de kostbare medewerking van Sean Beolchini, maar ook vele andere geweldige mensen die geloofden in mijn ideeën.”

PARTNERSCHAPPEN
In feite had SUPER, volledig met de hand gemaakt in Italië, de gelegenheid om samen te werken met een aantal van ‘s werelds beste brillen fabrikanten en te experimenteren met nieuwe productietechnieken, afwerkingen, materialen en detaillering, terwijl ook het toevoegen van kwaliteits oogbescherming door samen te werken met het exclusieve Duitse bedrijf ZEISS, die hoogkwalitatieve lenzen ontwikkeld en produceert. Op dit moment, bestaat elke nieuwe SUPER collectie uit een selectie en interpretatie van hun klassieke silhouetten, ontwikkeld door middel van voortdurend onderzoek naar nieuwe omgevingen, referenties, materialen, afwerking, kleuren, texturen en vormen. SUPER’s programma omvat ook een baanbrekende visuele collectie, een reeks van seizoensgebonden en collectable zonnebrillen met experimentele en gedrukte acetaten, ontwikkeld in samenwerking met gerenommeerde kunstenaars; evenals de nieuwe groeiende markt in de optiek, een lijn van stijlvolle maar uiteindelijk comfortabele brillen voor dagelijks gebruik.

VAN YOKO ONO TOT LADY GAGA
Erkend voor zijn kenmerkende mix van eclectische esthetiek en uitzonderlijk goede productiekwaliteit, hebben een aantal beroemdheden hun keuze laten vallen op een bril van SUPER. Kanye West, Beyoncé, Yoko Ono, Rihanna, Lady Gaga, Daft Punk, Snoop Dogg, A$AP Rocky, Jessica Alba en Valentino Rossi, hebben allemaal spontaan besloten om een SUPER zonnebril te dragen, dit bevestigd haar positie als een van de meest interessante en vernieuwende hedendaagse brillen bedrijven.

DISTRIBUTIE IS DE SLEUTEL
SUPER’s  distributienetwerk is aanzienlijk gegroeid in de afgelopen jaren en zijn collecties zijn op dit moment te vinden in meer dan 20 landen over de hele wereld, vooral in Azië, Europa en de Verenigde Staten, waaronder een aantal van ‘s werelds meest interessante winkels, zoals: Barneys New York, Ilori SoHo New York, Fred Segal Los Angeles, Franse Trotters Parijs, SOTO Berlijn, Excelsior Milan, Liberty House London, Lane Crawford Hong Kong, 10 Corso Como Korea. Daarnaast heeft SUPER een reeks van speciale projecten ontwikkeld, door samen te werken met een aantal van de meest creatieve hedendaagse merken als Carhartt, A.p.c., 10 Corso Como, Études, Barneys, PAM of Liberty, evenals stichtingen zoals de Elton John AIDS Foundation.

BEING CONTEMPORARY
Opgericht door een groep van visionaire Italiaanse creatievelingen, staat SUPER by RETROSUPERFUTURE® nu bekend als een van de meest onverschrokken hedendaagse brillen merken, onophoudelijk met het opnieuw uitvinden van manieren waarop een zonnebril moet worden ontworpen, gefabriceerd, ingericht en uiteindelijk word gedragen.

Translate »