TOD’S

TOD'S
TOD's - Marcolin Portfolio
TO5267_001_01
TO0324_01N_01

Marcolin

Innovatie, onderzoek en passie zijn de inspiratiebronnen voor de nieuwe Tod’s brillencollectie. Een nieuw perspectief vertaalt een continuüm van onmiskenbare elementen in details die spreken over de stilistische evolutie van het merk. Vakmanschap, expertise en aandacht voor fijne details zijn de instrumenten die Tod’s gebruikt om ideeën om te zetten in iconische producten. De kunst van het vlechten van stroken leer, de creatie van harmonieuze silhouetten en de unieke personalisatie van de monturen geven leven aan moderne en verfijnde zonnebrillen en optische monturen. Een diepgaande kennis van luxe en een eigentijdse kijk op Italiaanse goede smaak worden rolmodellen die de ervaring van elegantie opnieuw uitvinden. Het Timeless “T” logo op de monturen is een kostbaar detail dat de accessoirecollecties van het merk identificeert, maar ook een kenmerkend element dat een collectie verpersoonlijkt die verhaalt over een reis door stijl, vergezeld van functionaliteit, design en kwaliteit. Een pad dat een nieuwe horizon in schoonheid onthult, een plaats waar persoonlijkheid vorm krijgt.

_____________

Tod’s werd geboren in het begin van 1900 toen Filippo Della Valle een schoenmakerij oprichtte in Marche, een Italiaanse regio die bekend staat om zijn ambachtslieden en de uitstekende know-how op het gebied van leerbewerking.

In de jaren ’40 breidde Dorino Della Valle de activiteit uit tot een kleine schoenmakerij die werkte voor de meest bekende merken uit die tijd. In 1975 transformeerde Diego Della Valle het bedrijf in een toonaangevend luxe merk dat wereldwijd bekend staat om zijn Made in Italy.

Tod’s combineert traditie, hoge kwaliteit en moderniteit met een exclusief functioneel design, met als resultaat een tijdloze verfijnde elegantie. Onbetwiste hoofdrolspeler is het leer in al zijn schakeringen en verwerking. Tod’s verwerkt de meest prestigieuze ledersoorten afkomstig van de beste looierijen ter wereld om steeds de hoogste kwaliteit van het eindproduct op de markt te garanderen.

Hetzelfde onderzoek naar kwaliteit en exclusiviteit is gewijd aan de Tod’s Eyewear collectie, sterk verbonden met de kernwaarden van het merk en met Made in Italy. De zonnebrillen- en optiekcollectie, sinds 2008 gerealiseerd in samenwerking met Marcolin, vormt een unieke mix van elegantie en exclusief design, verrijkt met prestigieuze materialen waarbij het leder de hoofdrol speelt. De zonnebrillen en optische monturen van Tod’s zijn versierd met een exclusief gevlochten leder als iconisch element dat met de hand gestikt is door een Italiaanse ambachtsman op de veren om altijd het absolute vakmanschap te benadrukken dat in elke creatie terug te vinden is.

TO_SunWoman_1600x900
TO_OptWoman_1600x900
TO_SunMan_1600x900
Translate »